Otevřeno PO 7:30 - 11:30 a 12:30 - 14:30 | ST 7:30 - 11:30 a 12:30 - 16:45 Info linka 723 568 570

Vodoměr je technické zařízení, které slouží k měření objemu spotřebované vody připojené nemovitosti. 
Naměřené údaje jsou využity pro výpočet nákladů za dodanou vodu.

Technické požadavky na vodoměr se řídí zákonem č. 505/1990 Sb., o metrologii a souvisejícími předpisy. 

 

 

Slavos v rámci své činnosti zajišťuje i servis a výměny vodoměrů, které vlastní obce a města.

Vyhláška č. 127/2024 Sb., kterou se mění vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu č. 345/2002 Sb., kterou se stanoví měřidla k povinnému ověřování a měřidla podléhající schválení typu, ve znění pozdějších předpisů vešla v platnost dne 23. 5. 2024 a je účinná od 1. 7. 2024.

Pro mechanické vodoměry (tj. vodoměry s pohyblivými částmi dle ČSN EN ISO 4064-1 na pitnou a teplou vodu) je ověřovací lhůta tj. nejzazší lhůta pro ověření 5 let

Pro statické vodoměry (tj. pro vodoměry bez pohyblivých částí ČSN EN ISO 4064-1 na pitnou a teplou vodu) je ověřovací lhůta tj. nejzazší lhůta pro ověření 8 let

Termín každé výměny vodoměru s Vámi domluví naši pracovníci, tzn. že u každé výměny vodoměru budete přítomni.
 

Naše společnost používá vodoměry nejvyšší kvality od prověřených dodavatelů. I přesto může mít odběratel podezření na chybný chod vodoměru.
V takovém případě odběratel vyplní Dohodu o úředním přezkoušení vodoměru a uhradí předem částku za tuto službu.
Cena je uvedena v ceníku.
V případě, že se prokáže při certifikovaném testu vada vodoměru, hradí náklady spojené s výměnou a přezkoušením vodoměru provozovatel, v opačném případě odběratel.

Stav vodoměru určuje množství spotřebované vody. Stav vodoměru si zapisují naši terénní pracovníci tzv. odečtem stavu vodoměru. Odečet se provádí 1x za rok, vždy ve stejném měsíci. Z tohoto důvodu máme roční fakturační cyklus. Ostatní odečty nazýváme jako kontrolní a slouží zejména jako kontrola správného fungování vodoměrů.
Odečet stavu vodoměru si můžete také provést svépomocí a nahlásit na tel. 724 852 244 nebo email: odecty@slavosslany.cz

Nahlásit stav vodoměru může učinit každý vlastník nemovitosti a to z následujících důvodů:
•    nepřítomnost vlastníka nemovitosti odběratele při řádném odečtu,
•    při zazimování rekreačního objektu nebo zahrady,
•    při změně vlastníka.
 

Zákon č. 274/2001 Sb. zároveň stanovuje povinnost umístění předávacího vodoměru na každé vodovodní přípojce. Tento vodoměr se může nazývat hlavní, patní, či předávací. Nejběžnější název je fakturační, protože údaj o spotřebované vodě odečtený z vodoměru slouží jako podklad k fakturaci. Vlastníkem vodoměru je vlastník řadu (obec, město).

Podružné vodoměry se používají zejména k rozpočítání spotřeby vody mezi více odběrateli a to zejména v bytových domech, nebo pro účely měření spotřebované vody pro snížení fakturace stočného. Vlastníkem podružných vodoměrů není naše společnost.

 

Odběratel - vlastník připojené nemovitosti, je dle zákona č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích odpovědný za stav a ochranu vodoměru.
Ten je potřeba chránit před mechanickým či tepelným poškozením.
Je-li nefunkčnost nebo poškození vodoměru způsobena nedostatečnou ochranou vodoměru odběratelem nebo přímým zásahem odběratele vedoucím k poškození vodoměru, v souladu se zákonem č. 274/2001 Sb. hradí újmu a náklady spojené s výměnou vodoměru odběratel.
Proto je potřeba jakýkoliv problém s vodoměrem řešit s naší společností, odběratel nikdy nesmí do celé soustavy či jen vodoměru zasahovat sám.  
Kontaktovat nás můžete v Zákaznickém centru.